Lite virrig kanske :p

Det började i fredags med att jag tappade bort mitt busskort som jag åker till söderhamn på. Upptäckte det hemma och hittade det inte nånstans, men var ändå ganska lugn eftersom jag trodde att det låg i plånboken (som jag för övrigt hade glömt i skolan). Väl i skolan så låg det såklart inte där, så jag packade upp min väska och kände igenom lite fickor och letade igenom hela skåpet. Not there. Som tur är finns ju Matilda och underlättar mitt liv, så jag fick låna hennes busskort. Åkte till bollnäs för att ta 100:an därifrån, och när jag sitter på busshållplatsen där, vad hittar jag, om inte mitt eget busskort, i fickan på min kofta, som jag haft på mig hela dagen! Otroligt.
Och så har det fortsatt hela helgen. Idag hoppas jag att det avslutades med en mobil glömd på tåget (återupphittad) och tömning av min väska med tjugo tusen saker i, fast nycklarna låg i fickan. Nu blir det skärpning!

I fredags hände det inte mycket, kommer inte ens ihåg vad jag gjorde. Det var nog hemma kväll :p

I lördags var jag frisör hela förmiddagen och färgade Signe och klippte och färgade mamma. Sen hjälpte jag Agnes att packa lite eftersom den lilla saten ska till rhodos på träningsläger, kul för henne. Och sen blev det party i sandarne för Madsen :) Var lite mycket funderingár innan, men som vanligt så var det en smart vän som fick mig på bättre tankar. Tänk att jag har klarat mig utan dem i flera månader... :p Kvällen blev bättre än vad jag kunde ha hoppats på iaf, blev nästan sugen på krogen där ett tag ;p Men i brist på en bra plan så åkte jag och Billie runt med Olsson istället, vi som är små :)

Söndag blev en ont i huvudet-dag fast jag knappt var lullig igår, men så är det :p En långprommis med Karin och lilla hunden stod på schemat, trevligt :) Vårytstyrseln var på också, i form av .... dada, skoltröjan =) I like to live in the bush, men inte på kvällen! Hade tänkt åka in på lite fika med tjejerna då, men eftersom jag även idag skulle vara lite frisör och det blev ett tillskott i kundregistret när jag kom dit så missade jag bussen, och då är det ju inte så smart uppgjort i lilla hemtrakten att man kan cykla in till stan istället. Tyvärr, så efter en del... agressiva diskussioner med mami o papi för att dom inte kunde skjutsa mig så blev det en surig hemmakväll till. Jag o Signe tittade på film istället, först en dålig wallander óch sen bourne identity/pretty woman ;p Så är det när man är stuck in tha vannsätter.

Idag är plugg första prioritet, vilket ni kanske förstår eftersom jag sitter här. Haha. Stackars mig, va dåliga betyg jag kommer få.
Träning blir det också, boxning i sandviken med matilda. Linnea o Mikaela har fått klara sig utan mig på friskis i några veckor nu, spanien först, sen trodde jag att jag började bli sjuk, och n ublir det "på riktigt" i sandviken istället. Men vi kanske kan planera in nästa tisdag? Vi får se.

Nej!! Plugg, nu! hejdååå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0