händeserika dagar =)

Ja, de två, eller tre förresten, senaste dagarna har verkligen varit händelserika i min kära skola. Som en liten parentes så trivs jag som fisken i vattnet nu, allt är roligt och klassen känns äntligen som vi har kommit ett steg i vår grupp-nånting som annica utbildar sig om ;) Haha, i alla fall.

Nu ska jag göra något revulotionerande. Jag ska erkänna min fullständigt jättejobbiga katastrof blackout i tisdags. Vi hade ju kundpass då då...
Nej jag ändrade mig, bara mina frisörvänner ska få veta vad jag gjorde. Ja. Jag skulle alltså färga min kund, en bottenfärg, slingor på ljushetsläge ca 6. i kom då fram till att använda en 6-6 och en 7-5. Meen smarta jag tar en svängom och blandar en 5-7istället. Det blev ju inte riiktigt likadant resultat som ni förstår. Jag kommer antagligen reflektera det sen, men då har ni ju hört det så länge då. Så kolla två gånger innan ni blandar girls, det är inte kul :p
(Ska tilläggas att det inte var en omöjlig kund, hon var jättesöt så vi gjorde om det lite och det var ingen katastrof alls. Men ändå.)

Ja. Det var alltså lärorikt. Och i onsdags hade frisörföretagarna visning och höll då till i våra lokaler i skolan. Arrangörer var fisörföretagarna och de hade tagit dit en väldigt känd frislr som heter Thomas Edlund. Vi i klassen fick assistera och söttjejerna från  Funky Hair (och Pelle såklart!) var med dom också hela dagen. Vi fick hjälpa till att färga,  styla lite,skölja, städa och en massa småsaker. Det var KAOS minst sagt, men det var änså ganska organiserat, i alla fall den mesta tiden. På kvällen blev det matmys med klassen på restaurangen Tennstopet innan vi gick över gatan till Hang Loose där visningen hölls. Roligt att träffa lite folk där också, det är kul att känna lite branschfolk :p

Och idag har vi haft arbetsmiljöanalyser vilket säkert hade varit väldigt lärorikt om nån hade varit vaken, haha. Men på eftermiddagen hade vi löshårsutbildning! Malin från Moduline kom dit och lärde oss och sedan fick vi sätta i på varandra. Så mitt budgetlöshår som jag satte i i måndags åkte ur och jag fick mig en koppareffekt istället. Jag satte i ett helt huvud på Frida och det blev faktiskt skitbra om jag får säga det själv. Så nu är jag diplomerad löshårsisättare eller något sådant! Eller vi har inte fått diplomen än, men snart :)

Ja, det var återigen ett långt inlägg, det måste vara jäkarns jobbigt att läsa allt det här hela tiden. Men det är inte mitt problem ;)

see ya <3

Kommentarer
Postat av: mikaela

jag gillar både långa och många bloggar, så det är lugnt ;)

2008-02-16 @ 01:40:15
URL: http://millimic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0