Stan

Idag blev det en riktig långdag på stan, men det var väldigt längesen nu så det var roligt. Först blev det inte så många inköp, men sen lossnade det lite. Och det mesta var iaf nödvändiga saker! =)

Vi började med att titta in en sväng på Gimlins och kolla på balklänningar, jag o Empa o Micki. Där träffade vi Lina, Ammi o Sofie också, så det var visst flera som inte är klara :p Och hur gick det då, jo som jag trodde så blev jag kär i typ alla, och jag vet inte alls vilken färg jag vill ha från början. Hittade en jättefin blå som var precis den färg jag har funderat på, men skärningen var inte fin på den. :( Annars såg jag en brun, men jag tror att jag vill ha en lite mer färgglad, som den gula kanske, som var jättefin också! Och så har vi den gröna, och flera av dom röda var också fina. Men den blå, som jag INTE ska köpa, den kommer inte sitta bra!, och den gula var dem jag fastnade mest för. Ska kolla i Stockholm också, det borde ju finnas lite mer där. Fast det är kanske inte så bra för min del, vore bättre om det fanns typ tre att välja mellan bara! :p

Sen blev det lite shopping som sagt, hittade lite roligt:
* En blå tröja med tryck på B young
* Två jättefina armband på Glitter, i blått o silver
* Hårnålar med pärlor, till bruduppsättningen, också Glitter
* Svarta tights på Gina
* Genomskinliga strumbyxor på Hm
* Telefonkort & lite alkohol till lördag inhandlades också, samt en Glamourtidning =)
Och så hittade jag vääärldens bästa skor till min asien-modell, men tror ni inte att dom kostade nästan 2000. Hmm. What to do... Dom blev icke inköpta idag iaf :p

Så nu är det lite pengabrist, tur att jag har lite mer hemma ;p Jag måste verkligen sätta in dom på banken. Jag är som pensionärerna säger mamma, men det är så lätt att spendera dom om dom finns där på kortet ;) Om dom ligger hemma så måster jag gå och ta dom, och då syns det verkligen att det minskar :p Jaja, det kan ju börja brinna eller nåt.

Eftersom jag fortfarande inte har någon praktikplats så får jag väl vara ledig även imorgon. Suck. Det är inte ens kul när timmarna börjar rinna iväg. Hade lite tillgodo efter förra terminen, men det försvinner snabbt :p
Dagen får istället spenderas med träning, prova outfits till kvällen och lördagen, samt lite småfix med portfolion och visningen. OCH så ska jag ringa lite salonger =) Har ni nått förslag så får ni gärna säga till ;)

Helgen förresten, kommer att vara ganska fullspäckad. Jag kommer till Bollnäs kl 11 eller 13 med Erika, beror på dagens status ;), då ska vi till Simon och fixa lite musik. Sen ska jag hem, får se vad klockan hinner bli då, men kanske hinner med en klippning eller också ska jag färga båda syskonen, så det vore ju bra om iaf en av dom var hemma. Sen tillbaka till bollnäs för lite fest hos tess och sen tranan =) På söndag tänkte jag försöka komma hem i tid även då, klippa och färga om det inte hunnits med på lördagen, och sen åka till mina modeller och fixa kontrakt och lite bilder. Antar att vi kommer på lite att prata om också :p Hm, sen tror jag inte att det var så mycket mer att hinna med?

Nej, nu ska jag ringa min kära mor och planera lite =) Hörs! <3


Kommentarer
Postat av: Tess.

Får se om det blir någonting, eftersom Milla är sjuk, och vet inte om vi kan vara här eftersom Mamma är sjuk :/ <3

2009-01-15 @ 21:13:21
URL: http://thereseostansjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0