Torsdag

Igår var det hemlig resa som stod på planeringen! Vi hade fått reda på att resan skulle ta ca 2 timmar. Vi borde ta oss till Stockholm på den tiden? Grönan?! Wei!

Men. Bussen svängde istället ut på E4an, norrut. Home sweet home. Vid den tiden hade vi också fått reda på att det var en kulturresa. Hm, Järvzoo är väl typ kultur i alla fall? Nejdå, vi fortsatte mot Hudiksvall, svänger av mot Ljusdal. Och hamnar i nästan Delsbo, på en hälsingegård från 1600-talet. Jaja, det var ju kultur, och faktiskt en ganska intressant historia. Vi fick mycket god lunch där innan resan fortsatte, och vi hamnade i Järvsö. Hm, lite impulsaktigt kom lärarna på att vi skulle titta på kyrkan. Synd att vi inte fick gå in, jag menar, utifrån var det verkligen en kulturupplevelse som vi aldrig sett förr. Stenegård var nästa anhalt. Alltså, det mesta var ju stängt och trädgården, den berömda ;),  var inte så fixad än, men det är ju kultur. 

Bussen rullade vidare och vi fick titta på linnetillverkning i Växbo och sedan gå genom "trollskogen" till Trolldalen. Hm, jag tror att jag har varit där... Ja, det är nog bara en gång per år, i 9 år, när jag var liten. Sen åkte vi till Bollnäs där jag hoppade av och tog nästa buss hem för att hämta mitt löshår.

(Ni kanske uppfattade lite ironi tidigare i inlägget, men helt utan detta kan jag säga att hämtningen av löshåret var dagens höjdpunkt!)

Så visst, trevligt med en resa, men med tanke på att halva våran klass är från Hälsingland... Kanske ett annat håll nästa gång? Vi har sett det där. Några gånger.

Jaja, idag kör vi på egen hårvård, much better! Mitt hår ska bli långt, och imorrn är det balen! Skolan kl 9-15, sen ska vi till Carro och mysa lite innan vi åker ut till Engeltofta med papi som chaufför i lilla blå. På lördag blir det nog nästa bal, Ljusdal har ju inte fått sig något besök på länge nu ;p



EN kväll i söderhamn, tänk att det är allt som behövs....
Tro vad du vill.


Hejdå


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du behöver en bal till, ett besök i Ljusdal och jag behöver dig :)

2009-05-28 @ 21:48:00
URL: http://millimic.blogg.se/mikaela/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0