Ledig måndag!

Eller ledig och ledig, jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv idag. Inget slappande här ska ni veta :) 
Det är ju liksom ingen idé när vissaaa ska upp och väsnas klockan halv 7, då blir jag också pigg. Så körde en timme på gymmet först, sen frukost och dusch och sen var det bara att sätta igång med lägenheten. Lite stökigt var det, plus en massa grejer att fixa.

Mamma o pappa var ju hit i helgen så till min förtjusning och uffes stora förtvivlan fick jag två kassar till med kläder :) De har stått på sovrumsgolvet men nu var det dags för uppackning. Insåg ganska snabbt att en städning av redan befintliga kläder var absolut nödvändig, så allt åkte ur garderoberna i en stor hög för att vikas och sorteras. Ni vet vilken tid det tar, speciellt nu när jag fick ner alla kära partyklänningar. Var tvungen att prova de flesta till mitt korta hår (en något mindre smickrande kombination än mina extensions in my heart, men gjort är gjort...). Detta resulterade förstås i ca dubbelt så mycket tidsåtgång, meeen whatever.
Sen bar jag ut alla mattor på balkongen, och precis när det var klart insåg jag att det inte så smart att ruska mattor över drottningatan vid lunchtid, kanske. Så jag vädrade dem bara, och medans dammsög jag överallt. Sen putsade jag fönster i köket och sovrummet. Vardagsrummet tog jag faktiskt före helgen men då hann jag inte med allt. Det var också hm, välbehövligt. Ni vill inte se trasan jag använde, kolsvart! Men till mitt försvar så har vi gävles största parkeringhus mittemot, inte lätt att hålla efter då! Sen sorterade jag alla mina badrumshyllor och lådor, och flyttade in en "byrå" med lådor till ena garderoben. Så nu är den fula saken ur vägen, därför behöver jag tips på blommor som trivs i ett badrum. Gärna en stor som man kan ha på golvet och den ska alltså trivas i fuktig miljö utan direkt dagsljus. Förslag? :)

Sen har jag dammat hyllor, burit in alla mattor igen såklart, och slängt sopor och diskat. Känner mig otroligt duktig idag, därav detta skrytsamma inlägg. Ursäkta. Amen.

Nu då? Luften gick ur mig lite, tog en välförtjänt lunch med Marita och nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Finns inget mer att städa kan jag i alla fall lova! Orkar inte gå på stan och spendera pengar heller, ska satsa på partymånaden februari så måste spara! :D Tre av fyra helger uppbokade, i like it :)


Jag är dålig på att vara ledig. Men nu har jag ju fått med allt! Träning, städning och varit social. Vad mer kan man göra egentligen?

Jaja. Nu ska jag ialla fall tända lampor. Sitter som ett fån i en helt nedsläckt lägenhet nu när dagsljuset börjar försvinna. Sen kommer nog Uffe och Tobbe och underhåller mig snart :) 

Seee youuuu :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0