Ups and downs

Igår-fullbokat, en halvtimme försenad hela dagen, jobba över. Idag - Hm. Hittills en drop och har en bokning 4. Januari is back.

Händelserik start på veckan. Igår fick U äntligen bekräftat att han fick jobbet :D Så han börjar om två veckor och allt verkar bra med tider och lön och sånt. Även lite annat på g för honom, och ev mig? Skulle vara roligt om det blir, fast tidbegränsat den här gången (tack och lov...) :)
Och så har jag lite förändringar på jobbet, eftersom det nuvarande kontraktet går ut så blir det nog lite ändringar i samband med att vi förnyar det. Framför allt betyder det mer timmar och ett annat lönsystem, så vi får se om det blir en underskrift på det... Verkar bra än så läge men har inte fått alla punkter än. Så mitt liv kanske löser sig, en gång för alla. Bara gesällhelvetet kvar att fundera över, BESLUTSÅNGEST! Hate it.

Idag har jag suttit i telefonkö efter telefonkö i ca två timmar, och varje samtal leder till ett nytt. Jag blir så trött på dessa tryck-system! Varför ska jag trycka sju gånger vad mitt ärende gäller om den som jag kommer fram till sen ändå inte vet det eller kopplar mig vidare eller säger att jag är på fel avdelning!?
Hör bara på min fustrerande morgon:
Mitt bredband hade skickats till bergvik istället för gävle. Ringer posten och frågar om dom kan skicka det till gävles utlämningsställe. Nej, då måste avsändaren ändra adressen. Ringer tele2 och frågar om dom kan ändra adressen. Nej, det går inte att göra manuellt utan det skickas automatiskt till folkbokföringsadressen. Men den har jag ju ändrat? Ringer adressandring.se och frågar om den gått igenom? Ja eftersändningen har det, men kanske inte folkbokföringsadressen, då måste jag ringa skatteverket. Jaha, ringer dom, och då har det inte ändrats för att jag inte har lägenhetsnummret (som jag efter åtta felmeddelanden struntade i att fylla i eftersom det stod att om man fyller i våningsplanet så behövs inte lägenhetsnummret!! Är det inte de fyra siffrorna på dörren?).

Så då måste jag ringa gavlegårdarna för att få lägenhetsnummret. Sen ringa tillbaka till skatteverket och ge dom det. Sen måste jag ringa tele2 igen, för att bekräfta att dom ska skicka det till gävle istället. Suuuuck. Och lägg till minst 5 min kö på varje samtal, och minst en minut av onödigt knapptryckande. Psyket nästa, seriöst. Suck.
Men då gav jag faktiskt upp, får fortsätta blockera telefonen imorgon. Slutsatsen blir ändå att det kommer ta ca sjuttiosex veckor att få bredbandet, så då kan jag lika gärna vänta tills nästa gång jag ska hem och hämta det då. Nej just ja, för det är en dag efter senaste datum att hämta ut paketet! Seriöööst, hur kan man ha så krångliga system!

Fortsättning följer...

Okej, confession. Jag har faktiskt fortfarande inte köpt mitt träningskort. Frågan är om jag ska göra det idag, eller om jag skulle behöva spara pengarna till vad som kanske blir av snart... :D


Gesällhelvetet ja. Kanske ska ringa AnnaKarin och ta reda på vad som gäller efter dom nya korkade reglerna.
Hur ska ni göra frisörerna, är vi flera så blir det ju roligare... :)


Byeee






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0